Trilleturer ook wel de wandel maffia!

Eerder deze week vroeg ik via mijn Instagram, Twinlife in Norway, waar mijn volgende blog over zou moeten gaan. De meeste stemmen gingen uit naar ''something to do'' en dat was maar goed ook! Want vandaag is het wederom een prachtige milde winterdag met volop zon, dus maken Thomas, Hugo en ik ons klaar om iets leuks te doen. We gaan 'trille' ofwel wandelen met Den Norske Turistforeiniging (DNT), Noorwegen's grootste outdoor activiteiten organisatie. Om 10.30 verzamelen we bij Songsvann, een prachtig groot meer net buiten Oslo dat zowel met de auto als met het OV goed te bereiken is. Een vrijwilliger van DNT wacht ons op, zelf heeft ze natuurlijk ook een kindje mee. Met circa 20 papa's en mama's wandelen we rond het meer, een kleine wandeling van maar 3,5 km maar wat is het mooi! Het meer is spiegelglad, er ligt een laagje ijs op waardoor de zon weerkaatst. We lopen met z'n drieën naast elkaar en kletsen over van alles en nog wat, we blokkeren dan ook de weg voor iedere andere voorbijganger, vandaar dat deze bekende trilletur ook wel ''de wandelmaffia'' wordt genoemd. Voor de kindjes is er genoeg om naar te kijken, te luisteren en door wandelen vallen de meeste na een tijdje in slaap.  Aan het einde van het rondje stoppen we bij de picknickbankjes van de kiosk, Thomas & Hugo zijn inmiddels weer wakker en lusten wel een boterhammetje, zelf neem ik wat fris met een zoet broodje. Daarna mogen Thomas en Hugo nog even spelen met de andere kindjes. Rond half 1 gaan we moe en voldaan terug naar huis.

 

DNT publiceert elke week een nieuwe trilletur op Facebook. Deelname gratis en vindt elke woensdag om 10.30 uur plaats. Uiteraard kun je ook de route ook een andere keer lopen, de wandelingen of hikes, hoe je het ook wil noemen, zijn geschikt voor de kinderwagen en staan uitgebreid beschreven op de FB pagina. Ideaal als je nog niet zo bekend bent in Oslo maar toch de natuur wil verkennen met de kinderen. 

 

Wil je wekelijks op de hoogte gehouden worden van mijn avonturen in Oslo, schrijf je dan in voor de nieuwsbrief! Je kunt je me ook volgen op Instagram, Twinlife in Norway. Bedankt voor het lezen.