Wafels aan het fjord

 Je gezin staat met stip op een bij de Noren! De werkdagen zijn kort en dat betekent een perfecte work-life balance! Vandaag haal ik Victor lekker vroeg van barneghage (kinderdagverblijf), het is prachtig weer en we gaan nog even naar Hukodden. Trouwens, rond 15:00 ben ik heus niet de eerste die het kroost ophaalt, zo zie je.

 

We nemen Caro ook mee, een vriendinnetje van Victor. En natuurlijk de Mama van Caro, zo heb ik een paar extra handen maar vooral heel gezellig. Iedereen heeft vanmiddag dus een maatje (twinning is winning, haha). 

 

Eenmaal op het strandje, waar nog geen handje vol mensen zijn, gaan we eerst een wafel eten met wat drinken. Wafels zijn echt een Noors ding, ik geef er wel een gezond tintje aan. Deze hartjeswafels maak ik van banaan, zonder suiker dus ideaal voor zowel de kleine kindjes als de grote kindjes (en mama's). Inmiddels ben ik aardig gewend om altijd iets mee te nemen, in dit jaargetijde is de kiosk van Hukodden nog dicht.

 

Victor en Caroline klimmen intussen al op en over de rotsen, langs het water, lang leven de winterpakken en laarzen want beiden blijven droog! Ze vermaken zich overduidelijk, steentjes gooien in het water, in de plassen springen tussen de rotsen en flaneren met een zonnebril. De tweeling, kijkt vermakelijk en snoept intussen nog van de wafels en natuurlijk het zand. Een heerlijke middag voor allemaal, wie ooit naar Oslo komt, dit is echt een aanrader! In de zomer is er ook een strandtent, Hukodden (check de openingstijden, ze zijn niet elke dag open) 

Commentaren: 0